مشاوره کودک و نوجوان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاوره کودک و نوجوان ، اقدامات مهار را در فرانسه آغاز کرده است. به منظور محافظت از سلامتی و سلامتی کودکان ، در اینجا چند نکته مفید آورده شده است.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از خانواده ها مجبورند چندین هفته در خانه بمانند. چشم انداز زندگی در شرایط زندانی شدن با عزیزان می تواند باعث آزار و اضطراب شود ، به ویژه در زمینه یک بیماری همه گیر که اطلاعات القا کننده اضطراب در آن وجود دارد (برای تشخیص مسمومیت و یافتن منابع معتبر به مقاله مشاوره کودک و نوجوان ما مراجعه کنید)

. در این شرایط ، بی خوابی شایع است و یک واکنش طبیعی نسبت به استرس تجربه شده است.

بودن در کنار خانواده و ادامه فعالیت های مختلف می تواند نقشی اساسی در کنار آمدن با این مشکلات داشته باشد. برای کودکان و بزرگسالان ، نکات یونیسف را در مورد چگونگی کنار آمدن با شرایط محصور شده در زیر بیابید.

استرس داشتن طبیعی مشاوره کودک و نوجوان است

وقتی مجبور هستید چندین روز در خانه بمانید احساس مظلومیت و اضطراب کاملاً طبیعی است. اولین قدم برای بهتر شدن شناختن آن و پذیرفتن احساس آن است ، بدون اینکه آن را به خاک بسپارید یا سعی کنید آن را تغییر دهید.

شناخت آنچه احساس می کنید اولین قدم در ایرانیان سایبر مدیریت بهتر آن است.

 همانطور که دکتر لیزا دامور ، متخصص روانشناسی نوجوانان اشاره کرد مشاوره کودک و نوجوان ، "اضطراب به تصمیم گیری صحیح کمک می کند ، (...) این یک سیگنال هشدار دهنده است که به ما امکان می دهد اقدامات محافظتی را انجام دهیم".

به یاد داشته باشید که صحت اطلاعاتی را که می خوانید تأیید کنید.

با تکیه بر منابع معتبری مانند یونیسف می توانید از داشتن اطلاعات بنیادی برای کمک به شما در تصمیم گیری صحیح اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما نیز اطلاعات تأیید شده دارند.

اگر می خواهید این موضوع را با فرزندان خود در میان بگذارید ، بدانید كه كوچك تر به رویكرد هنری یا بازیگوشی حساسیت خاصی نشان می دهد ، در حالی كه بزرگترها ترجیح می دهند بیشتر در مورد آن بحث كنند.

همچنین ناامید و ناامید شدن کودکان و جوانان از لغو یا تعلیق  برخی راهنمایی کودک و نوجوان فعالیت ها طبیعی است. والدین باید مشروعیت این احساس را تشخیص دهند و اجازه دهند فرزندانشان آن را کاملا مشاوره کودک و نوجوان تجربه کنند





:: بازدید از این مطلب : 924
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: